Handelsbetingelser
Betaling
Varer bestilt hos Hotlingeri, kan betales med kreditkort.
Beløbet vil blive fratrukket kortet, i det øjeblik det købte produkt forlader Speedline A/S.
Vi tager imod følgende korttyper: Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Eurocard/MasterCard og JCB
Mobilepay kan benyttes på vores hjemmeside.
Der kan betales via bankoverførsel efter forudgående aftale. Vi gør opmærksom på, at ved denne betalingsform er du ikke dækket af indsigelsesordningen. Vi sender varen, så snart vi har modtaget beløbet på vores konto.

Levering
Alle pakker leveres af enten GLS eller PostNord, med mindre andet er aftalt inden forsendelse. Bestilles der inden kl. 16:30 (15:00 fredag), vil pakken blive sendt med GLS eller Post Danmark samme dag. Modtager du, imod vores forventning, ikke pakken senest fire dage efter bestilling, bedes du kontakte os med det samme på telefon 23 91 26 28.
Fragtpriser
Alle fragtpriser er volumenberegnede og er derfor ikke udelukkende baseret på vægten af de varer, der er i pakken, men også på hvor meget de fylder.

Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler via vores webshop.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Det gør du ved at vedlægge standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne, når du sender varen retur til os.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Vil du fortryde dit køb, har du efter modtagelse 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Vær desuden opmærksom på, at vi ikke afhenter returpakker i pakkeboks eller pakkeshop. Du skal derfor sikre dig, at pakken afleveres direkte hos os af det fragtselskab, du vælger. Hvis pakken sendes til, eller ender i, en pakkeboks eller pakkeshop, vil den blot blive sendt retur til dig, når afhentningsperioden er udløbet. Vi anbefaler at der ikke benyttes DAO til returnering af pakker.
Forsvarlig returnering
Ved returnering af en eller flere varer, bedes disse være pakket forsvarligt ind, så der ikke opstår skader under fragten. Ved returnering af plastdele osv., skal indpakningen være en kasse for at sikre produktet bedst muligt. Er produktet ikke pakket forsvarligt ind, kan det medføre, at købers rettigheder bortfalder.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Hotlingeri.dk
Linder Alle 20
4800 Nykøbing F

Mrk.: “Retur”
Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Du har mulighed for at tilkøbe 3 måneders ekstra returret sammen med din ordre. Det betyder, at du kan få pengene tilbage inden for 3 måneder, såfremt du returnerer varen under samme forudsætninger som ovenstående. Den udvidede fortrydelsesret træder i kraft, når den lovpligtige fortrydelsesret udløber.
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen afhængig af den konkrete situation. Bemærk reklamationsretten kan være begrænset af varens naturlige holdbarhed.
Du skal reklamere til os inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Gavekort
Gavekort købt hos Hotlingeri.dk har en gyldighed på 3 år, medmindre andet er skriftligt aftalt med Hotlingeri.dk. Hvis du har modtaget dit gavekort som en gevinst, skal du være opmærksom på, at der kan være flere begrænsninger for brugen end for et gavekort, du har betalt. Det kan f.eks. være en kort gyldighedsperiode, eller at kortet kun kan indløses ved køb af en bestemt vare. Det er ikke muligt at få pengene retur for et fysisk gavekort.
Defekter
Vi er kun ansvarlige for produktskader, så længe det følger af lov.

Persondatapolitik
Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredjepart, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mailadresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.
Når du handler hos os, har vi brug for følgende oplysninger:
• Navn
• Adresse
• Evt. leveringsadresse, hvis den er en anden end faktureringsadressen
• Telefonnummer
• E-mailadresse
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger til det valgte fragtfirma med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Speedline A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.speedline.dk er medejer af Speedline A/S, Jesper B. Pedersen.
Som registreret hos Speedline A/S har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: info@speedline.dk.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du kontakte Speedline A/S’ kundeservice enten via mail til info@speedline.dk eller pr. telefon til 86511181. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal.

Hjælp, hvordan gør jeg?
Skulle du være i tvivl om, hvordan en bestemt vare skal returneres, kontakt da venligst Speedline A/S på info@hotlingeri.dk eller telefon 23 91 26 28.

Med venlig hilsen
Hotlingeri.dk
Linder Alle 20
4800 Nykøbing F
Danmark

CVR: 31248205
Telefon: 23 91 26 28
E-mail: info@hotlingeri.dk

God fornøjelse på vores hjemmeside.